Hoe herkenbaar is de huisstijl van jouw bedrijf?

Als ondernemer is het van groot belang om jouw bedrijf herkenbaar te laten zijn in de directe omgeving, maar ook digitaal en qua huisstijl. Dit kan door een huisstijl te ontwikkelen die qua kleuren, vormgeving en ontwerp herkenbaar is en eenduidig overkomt. Aspecten die behoren tot jouw huisstijl, zijn onder meer de naam van het bedrijf, de gebruikte kleuren, het soort letters en afbeeldingen.

De huisstijl als herkenningselement

Feitelijk is de huisstijl het uithangbord van jouw onderneming en de richtingaanwijzer voor (potentiële) klanten om bij jouw bedrijf uit te komen. Om deze redenen is het cruciaal dat de specifieke huisstijl een positieve en liefst ook onuitwisbare indruk achterlaat op mensen die jouw bedrijfsnaam en logo zien. Herhaling is hierbij een belangrijk toverwoord. Zorg er al ondernemer daarom voor dat je de huisstijl ook laat terugkomen in het gebruikte promotiemateriaal, zoals flyers, posters, folders en visitekaartjes. Door op deze manier te werk te gaan, blijft de herkenningspunten van jouw onderneming, winkel of bedrijf in het hoofd van mensen hangen die ermee geconfronteerd worden.

Slim promotiemateriaal gebruiken voor extra herkenning

Een van de belangrijkste elementen die je wilt overbrengen op klanten, is een specifieke boodschap waarin vertrouwen, kwaliteit, herkenbaarheid en klasse de kernwoorden zijn. Wil je het vertrouwen winnen, dan kun je dit bijvoorbeeld doen door de kleur blauw te gebruiken. Deze kleur werkt niet alleen vertrouwen op, maar wordt ook geassocieerd met kwaliteit. Wil je als bedrijf herkenbaarder worden, dan is de kleurkeuze ook belangrijk. Agrarische bedrijven kiezen om die reden vaak voor een logo met groene of gele kleuren, terwijl bedrijven die iets hebben met romantiek, warmte en gezelligheid doorgaans gaan voor kleuren als rood of roze. In het promotiemateriaal is het van belang om deze kleurelementen mee te nemen en ook goed na te denken over de vormgeving en het lettertype. Wil je meer weten over slim promotiemateriaal inzetten? Kijk dan naar een professioneel reclamebureau dat jouw huisstijl mede vorm kan geven.